Suomen Opiskelija-Allianssi – OSKU ry käynnistää muutosneuvottelut

Suomen Opiskelija-Allianssi – OSKU ry käynnistää muutosneuvottelut tiistaina 8.10.

Muutosneuvottelut koskevat koko liiton toimintaa ja henkilöstöä. Neuvotteluiden kohteena on neljä (4) henkilöä.

Muutosneuvottelut perustuvat toimintaympäristön muutoksiin. Toimintaympäristömme on kokenut edellisten vuosien aikana merkittäviä muutoksia, joihin emme ole valitettavasti löytäneet vaihtoehtoisia ratkaisuita. Suurimpana yksittäisenä vaikuttavana tekijänä on opiskelijakorttimarkkinan muutokset, jotka ovat vaikuttaneet organisaation taloudellisiin resursseihin negatiivisesti. Neuvotteluiden tavoitteena on varmistaa liiton taloudellinen kantokyky tulevaisuudessa, sekä samalla pyrkiä turvaamaan toiminnan laadukas jatkuminen vähentyneillä resursseilla.

Muutosneuvotteluissa käsitellään mahdollisia työsuhteiden irtisanomisia. Henkilöstövähennykset tulevat koskemaan enintään kahta (2) työntekijää. Lisäksi muutosneuvotteluissa käsitellään muita työsuhteen ehtojen oleellisia muutoksia, kuten toimenkuvien, viikkotyöaikojen ja työtehtävien sisällön muutoksia.

Muutosneuvotteluiden arvioitu kesto on kaksi viikkoa. Tulemme tiedottamaan muutosneuvotteluiden tuloksesta, kun neuvottelut ovat päättyneet.

Lisätietoja aiheesta antaa pääsihteeri.

Jere LiitiäinenJere Liitiäinen

Jere Liitiäinen

Pääsihteeri

Operatiivisen toiminnan johtaminen, talous ja hallinto, esihenkilötyö, yhteistyökumppanuudet, edunvalvonta