OSKU RoadShow –oppilaitoskiertue alkaa taas!

Suomen Opiskelija-Allianssi – OSKU ry:n perinteinen, ammatillisia oppilaitoksia kiertävä OSKU RoadShow -oppilaitoskiertue lähtee taas liikkeelle maanantaina 12.8.2024 Ylivieskasta ja Helsingistä.

Valtakunnallinen oppilaitoskiertue jatkuu aina marraskuulle asti ja vierailee kaikkiaan noin 100 toimipisteessä eri puolilla Suomea aina Helsingistä Inariin. Kyseessä on tavoittavuudeltaan Suomen laajin ammatillisiin oppilaitoksiin kohdistuva kiertue.

OSKU RoadShow toteutetaan täysin vapaaehtoisten amisten voimin. Kiertuepäivän aikana oskulaiset aktiivit tarjoavat ammattiin opiskeleville tietoa niin OSKUsta järjestönä, opiskelijaeduista, tapahtumista kuin työelämästäkin. RoadShow'n tavoitteena on vahvistaa opiskelijoiden yhteisöllisyyttä, tukea opiskelumotivaatiota ja tarjota opiskelijoille mahdollisuus tavata amiksia ympäri Suomen.

"OSKUlle on tärkeää tavata amiksia ympäri Suomen ja palvella heitä mahdollisimman hyvin maantieteellisestä sijainnista riippumatta. RoadShow on oiva esimerkki amiksilta amiksille suuntautuvasta toiminnastamme ja tähtää amisidentiteetin ja -ylpeyden nostattamiseen.", kuvailee OSKUn puheenjohtaja Johanna Heikkinen Suomen suurinta ammatillista oppilaitoskiertuetta.

Vuonna 2024 OSKU RoadShow'n pääyhteistyökumppaneina toimivat Slice.fi, Sosiaali-, terveys- ja kasvatusalan koulutettujen ammattijärjestö TEHY, Teknologiateollisuus, Toimihenkilökeskusjärjestö STTK, CAP autokoulut sekä Salon Lakkitehdas. Yhteistyökumppanit näkyvät kiertueella monin eri tavoin ja näin amiksille voidaan tarjota esimerkiksi tuorein tieto työelämästä, yrittäjyydestä ja hyvinvoinnista.

OSKUn oppilaitoskiertue RoadShow'n etenemistä voi seurata Instagramissa OSKUn tilillä @osku_ry ja hashtagilla #oskuroadshow.

Lisätietoja oppilaitoskiertue RoadShow'sta saa OSKUn varapuheenjohtajalta sekä opiskelijatoiminnan koordinaattorilta.

Maria Boman
Varapuheenjohtaja